Hitro.bg - Всички офети за групово намаление
Hitro.bg - Всички актуални оферти
Hitro.bg - Всички оферти
Hitro.bg - Търсене във всички оферти Всички оферти за групово намаление Промоции, оферти Сайтът за зехтин и маслини
Групово пазаруване, изгодни оферти Клуб 50+ начало - Клуб 50+
Здравето от А до Я - Неврологични проблеми

Учени откриха нови гени за развитието на алцхаймер

БТА 2013-10-29
Неврологични проблеми : Учени откриха нови гени за развитието на алцхаймер - алцхаймер, памет, забравяне, гени, деменция
Става дума за 11 нови гена, повишаващи риска от поява на заболяването

Учени откриха нови гени за развитието на алцхаймер

Става дума за 11 нови гена, повишаващи риска от поява на заболяването

Учени отбелязват съществен пробив в изследванията на болестта на Алцхаймер с откритието на 11 нови рискови гена, съобщават британски издания, позовавайки се на публикация в сп. „Нейчър джинетикс”.

Откритието - резултат от мащабно международно сътрудничество, очертава по-ясна картина на причините за нелечимото невродегенеративно заболяване. Благодарение на него специалистите очакват напредък в ранната диагностика на болестта на Алцхаймер и в разработването на нови методи за лечението й.
С новооткритите 11 рискови гена общият им брой става 21, след като през 2009 г. бяха идентифицирани други 10, свързани със заболяването.

Настоящото изследване, ръководено от специалисти от университета на Кардиф, разкрива съществена роля на имунната система в заболяването.
Броят на хората по света, развиващи болестта на Алцхаймер, нараства в резултат на увеличената продължителност на живота, съобщава Би Би Си. Въпреки това много основни въпроси - какво причинява деменцията, как умират мозъчните клетки, как да се лекува болестта и как по-успешно да се диагностицира, все още остават без отговор.

„Много е трудно да се лекува болест, когато не разбираш причините за нея”, казва ръководителката на изследователския екип от университета на Кардиф професор Джули Уилямс. С надежда за отговор на всички тези въпроси, учените са потърсили насоки в генетичния код - инструкциите за изграждане и управление на тялото, анализирайки данни за близо 75 000 души.

Експертите са стигнали до извода, че заедно с новооткритите 11 общо 21 гена увеличават риска човек да развие болестта на Алцхаймер. Въпросните гени не са гаранция за неизбежно заболяване, но правят развитието му по-вероятно, обясняват учените. Изследването на функциите на гените в тялото позволява на специалистите да добият по-ясна представа за процесите, които се объркват при болестта на Алцхаймер.

Учените са установили, че определен брой от тези гени влияят върху имунната система, за която е известно, че играе роля в заболяването. Начинът, по който тялото се справя с холестерола и начинът, по който клетките в мозъка се справят с големи молекули в процес, известен като ендоцитоза, изглежда също оказват влияние.

На базата на откритието специалистите ще могат с по-голяма точност да установят какво се обърква и да потърсят нови начини за диагностика и лечение, включващо лекарства, генни терапии и промени в начина на живот.

Редица учени приветстват откритието за потенциала му да подобри разбирането и борбата срещу заболяването.

„Болестта на Алцхаймер е сложно заболяване, налагащо многостранен изследователски подход. Настоящото откритие отбелязва съществен прогрес в тази насока”, казва д-р Ерик Каран от британската организация за изследване на болестта на Алцхаймер Alzheimer's Research UK.

бутони за социални мрежи

"Още за здравето" - WEB TV

Научете децата да мият правилно зъбите си

Скъпи приятели,

Известно е, че първите 7 г. са най-важни в развитието. Точно в 14:29:32 на 14.04. 2007 г. стартирa Health.bg. Ние бяхме сред първите, които осъзнаха силата на специализираната здравна информация в интернет.

Светът се развива и през 2014 г. вече Ви предлагаме ново предизвикателство – единствената социална мрежа за лекари, стоматолози, фармацевти и пациенти.

Бъдете с нас и на адрес: www.credoweb.bg