Hitro.bg - Всички офети за групово намаление
Hitro.bg - Всички актуални оферти
Hitro.bg - Всички оферти
Hitro.bg - Търсене във всички оферти Всички оферти за групово намаление Промоции, оферти
Групово пазаруване, изгодни оферти Клуб 50+ начало - Клуб 50+
Цистит | Грип | Алергия | Сенна хрема | Ринит | Умора | Кашлица | Стави | Безсъние | Запек | Главоболие | Женско здраве | Артроза | Разширени вени | Гъбички |

Колит | Вестник "Животът днес" | Списание "Health.bg"
Антиейджинг - Движението

Активен начин на живот - инвестиция в здравето

Светлана Любенова Архив 2009г.
Движението : Активен начин на живот - инвестиция в здравето - движение, сърце, рак, остеопороза, тренировки, хиподинамия, спорт, дебело черво, гърда, дълекогледство
Движението е главната предпоставка за добро здраве и повече жизнени сили, мощен стимулатор на катаболитните процеси в човешкото тяло, при които сложните органични вещества се превръщат в неорганични и се отделя енергия. Активните хора два пъти по-рядко посещават лекарския кабинет, защото редовното натоварване на мускулите тренира не само нервната система, а и доставя на мозъка необходимото количество кислород.

Ако правим 7000 крачки на ден, можем да спасим сърцето си.

Това са установили американски кардиолози, опровергавайки досегашните схващания, че 3000 крачки са достатъчни, за да съхраним един от най-важните си органи. Защо да не послушаме специалистите, когато разходката е едно от най-достъпните упражнения, независимо от възрастта, а и в повечето случаи е достатъчна, за да повишим тонуса си.

Липсата на подвижност учените наричат хиподинамия. Нейното въздействие не причинява болка. Но последиците от снижената физическа активност в млада възраст с напредването на годините се изявяват все по-категорично. Хиподинамията може да предизвика сърдечно-съдови, нервни, стомашно-чревни и други заболявания, мускулни, костни и ставни изменения. Застоялият живот ни прави раздразнителни, тревожни, снижава концентрацията ни.

Изследване, проведено върху здрави студенти, които са се движели минимално в продължение на шест седмици, показало следния изменения: намаляване на мускулната маса и съдържанието на калций в костите, намален обем на кръвта, снижаване силата на миокарда, отслабване на половото влечение и нарушения в ерекцията, отслабване на паметта, забавяне на реакциите, вялост и апатия.

Защо не бива да оставяме тялото си дълго време в покой?

Спортът обогатява кръвта ни с кислород, което влияе положително върху цялото кръвообращение и работата на сърцето. Работещите мускули се нуждаят от повече кръв и тялото ни започва да строи нови капиляри. Физическото натоварване извлича гликозата от организма и изгаря мазнините. Упражненията заздравяват и костите, затова активните хора много по-рядко страдат от остеопороза и мускулна атрофия. Спортът укрепва имунната система, помага да се поддържа здравословно тегло, подобрява апетита, регулира нивото на захар в кръвта, както и на мазнините и холестерола, поддържа кръвното налягане в норма, снижава уморяемостта. Движението решава проблемите с дишането, възстановява организма и функциите му, които са се нарушили след прекарано заболяване. Учените са доказали, че и неголямото натоварване може да подобри физическата ни форма и да повдигне настроението ни.

Активният начин на живот ще ви помогне не само да живеете по-дълго, а и да се чувствате млади.

Спортната форма е пряко свързана с продължителността на живота. Умерената интензивност на тренировките се оказа достатъчна защита от ранна смърт, помагайки да се избегне въздействието на много заболявания, свързани с възрастта. Изследване, проведено сред 10224 мъже и 3120 жени в Института по аеробика в Далас, показало, че нивото на смъртност е най-високо в групата на най-малко трениралите хора. Според резултатите от друго проучване, хората, които изразходват 2000 и повече калории на седмица, занимавайки се със спорт, живеят по-дълго, а тези, които изгарят над 3500 калории са сред дълголетниците.

Експертите са стигнали до извода, че обездвижените хора са подложени на същия риск от сърдечно-съдови заболявания, както пушачите или пациентите с много високо ниво на холестерола. Учени от Харвард твърдят, че при хора, занимаващи се с физически упражнения, вероятността от сърдечен пристъп, инсулт или други сърдечно-съдови заболявания е с 31% по-нисък. Размерът, силата и теглото на сърцето се увеличават с помощта на упражнения, така както се увеличават и останалите мускули.

Достатъчно интензивните и регулярни физически упражнения защитават организма на човека от рак на дебелото черво и на гърдата. И още - ако тренирате три пъти седмично, намалявате със 70% риска от старческо далекогледство.

Едва ли сме изчерпали всички ползи от редовното физическо натоварване. Важното е, че активният начин на живот печели все повече привърженици, защото още от древни времена се знае, че движението е инвестиция в здравето.

бутони за социални мрежи

"Още за здравето" - WEB TV

Научете децата да мият правилно зъбите си

Лекари


Търсене

Здравни заведения

Търсене

Аптеки

Търсене