Hitro.bg - Всички офети за групово намаление
Hitro.bg - Всички актуални оферти
Hitro.bg - Всички оферти
Hitro.bg - Търсене във всички оферти Всички оферти за групово намаление Промоции, оферти Сайтът за зехтин и маслини
Групово пазаруване, изгодни оферти Клуб 50+ начало - Клуб 50+
Здравеопазване - Здравна политика

Омбудсманът Г. Ганев: Пациентът трябва да познава правата си

Микаела Въжарова 2010-02-05
Здравна политика : Омбудсманът Г. Ганев: Пациентът трябва да познава правата си  - Гиньо Ганев, Пирогов, доц. Димитър Раденовски

Омбудсманът Гиньо Ганев представи пред пациенти, представители на неправителствени организации и медии Европейска харта за правата на пациентите и в УМБАЛСМ "Пирогов".  През седмицата това стана и в друго голямо здравно заведение в столицата – в болница „Токуда”.

Евродокументът вече посреща на входа всеки гражданин, влизащ в болницата за спешна помощ.
Хартата регламентира 14 фундаментални права на пациента. Гиньо Ганев постави специален акцент на:
Правото на достъп - всеки има право на достъп до здравни услуги, съобразно здравните си нужди. Всички имат гарантиран достъп до здравни услуги, без дискриминация, основана на финансови възможности, месторождение, вида на заболяването или времето на поискване на услугите.
Правото на съгласие - всеки има право на достъп до цялата информация, която би могла да му даде възможност да участва активно във вземането на решения, отнасящи се до неговото здраве; информираното съгласие е задължително условие за всяка процедура и лечение, включително и за участие в научни проучвания.
Правото на свободен избор - всеки има право свободно да избира измежду различни процедури за лечение и доставчици на медицински услуги на базата на адекватна информация за тях.
Правото на спазване на стандартите за качество - всеки има право на достъп до висококачествени здравни услуги на базата на предварително определени и съблюдавани прецизни стандарти на лечение.

Защо е важно хората да познават правата си като пациенти? Националният омбудсман формулира отговора така : важно е, защото чрез това познание пациентът ще върви по-сигурно по магистралата на своите права, а няма да криволичи по калдъръма на клиничните пътеки.

Г. Ганев подчерта, че изискванията на  Европейската харта за правата на пациентите  се отнасят не само до гражданите, а и до медицинските специалисти. Истинските лекари не трябва да се схващат като тесни специалисти, а като общественици, подчерта Гиньо Ганев.
Директорът на "Пирогов" доц. Димитър Раденовски съобщи, че в здравното заведение има главен инспектор за контрола на медицинските дейности, който следи как се спазват правата на пациентите.

Най-честите техни оплаквания са свързани с това, че се налага да чакат дълго време за преглед. От Конфедерацията "Защита на здравето" информираха, че до седмица ще открият гореща телефонна линия за защита правата на пациентите. Нейният номер е 070011208.




бутони за социални мрежи

"Още за здравето" - WEB TV

Научете децата да мият правилно зъбите си

Скъпи приятели,

Известно е, че първите 7 г. са най-важни в развитието. Точно в 14:29:32 на 14.04. 2007 г. стартирa Health.bg. Ние бяхме сред първите, които осъзнаха силата на специализираната здравна информация в интернет.

Светът се развива и през 2014 г. вече Ви предлагаме ново предизвикателство – единствената социална мрежа за лекари, стоматолози, фармацевти и пациенти.

Бъдете с нас и на адрес: www.credoweb.bg