Здравеопазване - Здравна политика
Омбудсманът Г. Ганев: Пациентът трябва да познава правата сиМикаела Въжарова 2010-02-05
Омбудсманът Гиньо Ганев представи пред пациенти, представители на неправителствени организации и медии Европейска харта за правата на пациентите и в УМБАЛСМ "Пирогов". През седмицата това стана и в друго голямо здравно заведение в столицата – в болница „Токуда”. Евродокументът вече посреща на входа всеки гражданин, влизащ в болницата за спешна помощ. Защо е важно хората да познават правата си като пациенти? Националният омбудсман формулира отговора така : важно е, защото чрез това познание пациентът ще върви по-сигурно по магистралата на своите права, а няма да криволичи по калдъръма на клиничните пътеки. Г. Ганев подчерта, че изискванията на Европейската харта за правата на пациентите се отнасят не само до гражданите, а и до медицинските специалисти. Истинските лекари не трябва да се схващат като тесни специалисти, а като общественици, подчерта Гиньо Ганев. Най-честите техни оплаквания са свързани с това, че се налага да чакат дълго време за преглед. От Конфедерацията "Защита на здравето" информираха, че до седмица ще открият гореща телефонна линия за защита правата на пациентите. Нейният номер е 070011208. бутони за социални мрежи |
Скъпи приятели, Известно е, че първите 7 г. са най-важни в развитието. Точно в 14:29:32 на 14.04. 2007 г. стартирa Health.bg. Ние бяхме сред първите, които осъзнаха силата на специализираната здравна информация в интернет. Светът се развива и през 2014 г. вече Ви предлагаме ново предизвикателство – единствената социална мрежа за лекари, стоматолози, фармацевти и пациенти. Бъдете с нас и на адрес: www.credoweb.bg Последни статии |