Hitro.bg - Всички офети за групово намаление
Hitro.bg - Всички актуални оферти
Hitro.bg - Всички оферти
Hitro.bg - Търсене във всички оферти Всички оферти за групово намаление Промоции, оферти Сайтът за зехтин и маслини
Групово пазаруване, изгодни оферти Клуб 50+ начало - Клуб 50+
Здравеопазване - Институции и организации

Как да се информирате за правата си на пациент?

health.bg 16-03-2010
Институции и организации : Как да се информирате за правата си на пациент? - здраве,НЗОК, пациентски, права, здравно, обслужване, здравна каса, медицинска помощ

Ако не сте доволни от медицинската помощ  на всички нива на здравноосигурителната система, можете да се отнесете до Националната здравноосигурителна каса – 1407 София, ул. „Кричим” №1. Това може да стане:

- На националния телефон за консултации: 0800 14 800;
- На стационарните телефони в ЦУ на НЗОК: 02/ 9659 364; 02/ 9659 159; 02/ 9659 128.
- По въпроси, свързани с правата на български граждани при ползване на спешна медицинска помощ в страни от ЕС – 02/ 9659 116.

В Приемната в ЦУ на НЗОК ( 1407 София, ул. Кричим” №1) освен да бъдат консултирани лично, гражданите могат да подадат и писмена жалба. По жалбите задължително се извършват проверки от контролните органи на институцията.

На сайта на НЗОК – www.nhif.bg, в  “Оn line консултации”

„On-line консултации” е една от най-търсените услуги, предоставяни на електронната страница на НЗОК. Тя дава възможност посетителите да задават конкретни въпроси, свързани с :
• отказ от оказване на медицинска помощ  на пациент от ОПЛ/лекар-специалист, когато такава се дължи по договор с НЗОК;
•  издаване на рецепта  и/или   амбулаторен лист без  преглед на пациента;
• преглед на  пациент от лекар специалист в 30-дневния период от изписване от лечебното заведение за болнична помощ в рамките на двата контролни прегледа ;
• отчитане на зъболекарски манипулации по време на престой на гражданина  в друга страна;
• отчитане на прегледи на здравноосигурени български граждани по време на престой в друга страна;
• промяна на избор/преизбор на ОПЛ, без знанието на пациента;
• неиздаване на епикриза на пациента след изписването му от болница и невъзможност да се предостави на ОПЛ с оглед по-нататъшното проследяване на състоянието  на пациента;
• неправомерно заплащане на потребителска такса;
• неиздаване от лекар/лекар по дентална медицина на фискален бон при заплащане на потребителска такса;
• нарушено право на избор/преизбор на ОПЛ;
• неспазване на обявения  график за работа от ОПЛ или лекар-специалист;
• нарушение на  качеството на оказаната дентална помощ;
• заплащане от пациент на  дейност/изследване, които се заплащат на лекар/лекар по дентална медицина по договор с НЗОК.
• заплащане за извършена процедура и контрастно вещество по време на болничен престой при инвазивна и/ или интервенционална диагностика на сърдечно-съдови заболявания;
• извършване на КАТ на гръбначен стълб в извънболничната помощ срещу заплащане по време на болничното лечение;
• заплащане за извършени лабораторни кръвни изследвания по време на болничен престой;
• използване на лични лекарствени средства за домашно лечение от пациента по време на болничен престой;
• липса на информация за консумативите, които НЗОК не заплаща;
• заплащане на потребителска такса от пациент с доказано онкологично заболяване;
• неправомерно заплатена потребителска такса в болница от здравноосигурен за повече от 10 дни;
• вземане на  потребителска такса от медицински специалисти в нарушение на Закона за здравното осигуряване.



бутони за социални мрежи

"Още за здравето" - WEB TV

Научете децата да мият правилно зъбите си

Скъпи приятели,

Известно е, че първите 7 г. са най-важни в развитието. Точно в 14:29:32 на 14.04. 2007 г. стартирa Health.bg. Ние бяхме сред първите, които осъзнаха силата на специализираната здравна информация в интернет.

Светът се развива и през 2014 г. вече Ви предлагаме ново предизвикателство – единствената социална мрежа за лекари, стоматолози, фармацевти и пациенти.

Бъдете с нас и на адрес: www.credoweb.bg